До питання мотивації при викладанні іноземної мови студентам технічних спеціальностей: психолого-педагогічний аспект

Автор(и)

  • N V Yaremenko ,

DOI:

https://doi.org/10.31548/philolog2019.03.115

Анотація

Анотація. У сучасному суспільстві, в епоху загальноєвропейських інтеграційних процесів змінюється і зростає статус іноземної мови як навчального предмету. З огляду на посилення значення іноземної мови як засобу спілкування і порозуміння у світовому співтоваристві, сучасна методика передусім спрямована на досягнення більш відчутних результатів вивчення мови. Одним із ключових елементів ефективного навчання є мотивація студентів до вивчення навчальної дисципліни. Отже, метою публікації є узагальнення складових мотивації під час вивчення англійської мови. Установлено, що мотиваційний аспект має вирішальне значення для активізації всіх психологічних процесів, притаманних інтелектуальній діяльності – мислення, сприйняття інформації, розуміння та аналізу отриманих знань, засвоєння іншомовного матеріалу, розвитку діалогічного та монологічного мовлення. Виявлено причини високої мотивації студентів до діалогічного мовлення (спілкування на різні теми, велика кількість творчих завдань, що роблять заняття цікавим). З’ясовано, що створенню позитивної мотивації сприяє створення психологічного комфорту під час організації освітнього процесу (атмосфера доброзичливості на занятті; підтримка студентів, організація бесід на цікаві та сучасні теми тощо). На основі аналізу наукової літератури можна виділити декілька підходів до викладання іноземної мови (біхевіористський, індуктивно-свідомий, пізнавальний, інтегрований). Установлено, що створенню позитивної мотивації сприяє комплексне застосування зазначених підходів, враховуючи рівень знань студентів та їх психологічні особливості).

Посилання

Artemov, V. A. (1969). Psykholohyia obuchenyia ynostrannіm yazіkam [Psycology of Foreign language Learning]. Prosveshchenye, 279.

Vedel, H. E. (1976). Ocherk metodyky prepodavanyia nemetskoho yazika. [Outlines how to Teach the German Language ]. Yzd-vo un-ta, 218

Vereshchahyn, E. M., Kostomarov, V. H. (2003). Yazik i kultura: Lynhvostranovedenye v prepodavanyy russkoho yazika kak inostrannoho[Language and Culture. Culture-through-Language Studies when teaching Russian as a Foreign language ]. Moscow, Russia: the Russian Language, 1038.

Esypovych, K. B. (1988). Upravlenye poznavatelnoi deiatelnostiu uchashchykhsia pry yzuchenyy inostrannskh yazikov v srednei shkole [Management of students' learning activity when teaching foreign languages in secondary schools]. Moscow, Russia: Education, 190.

Kovalev, A. H. (2006). Lychnost i ee napravlennost [Personality and his/her orientation]. Psykholohyia, 3, 331- 366.

Liakhovytskyi, M. V. (1991). O nekotorikh bazysnikh katehoryiakh metodiky obuchenyia inostrannim yazikam [To some Basic Categories of foreign Language Teaching Methods]. Obshchaia metodyka obuchenyia inostrannim yazikam, 28 - 38.

Mykheeva. N. F. (2010). Metodyka prepodavanyia inostrannikh yazikov [Methods of Foreign Language Teaching]. Moscow: RUDN, 76.

Tsymbal S. V. (2009). Psykholohichni zasady vykorystannia inozemnoi movy u protsesi formuvannia maibutnikh spetsialistiv [Phycological Principles of Usage of a Foreign Language when Training Specialists-to-Be]. Aktualni problemy psykholohii: Problemy psykholohii tvorchosti, 7 (12), 296- 302.

Tsymbal S. (2017). Overcoming Language Anxiety among the English Language Learners: Psycho-Pedagogical Aspect. Science and Education, 7, 102 - 106.

https://doi.org/10.24195/2414-4665-2017-7-16

Завантаження

Опубліковано

2020-05-25