Феномен незавершеності в творчій спадщині Лесі Українки
DOI:
https://doi.org/10.31548/philolog2021.02.023Анотація
Анотація. У статті систематизовано погляди різних вчених щодо художнього прийому незавершеності. Термін «нон-фініто» визначено як естетична категорія, яка з’являється в особливому типі художнього мислення. Дане явище простежується в літературній спадщині Лесі Українки. Особлива увага приділяється аналізу рукописів письменниці, який показує, що її тексти не мають чітко окресленого фіналу. Аналіз визначив парадигму творчості, яка є специфічною для стилю творчості Лесі Українки.
Для обґрунтування концепції «незавершеності» як своєрідного типу авторського мислення, розглядались різні твори Лесі Українки, зокрема драматичні тексти. Дане дослідження обґрунтувало феномен художніх інтенцій у драматичних творах Лесі Українки, який був застосований у низці фіналів творів. Автори дослідили різні художні прийоми нон-фініто і запропонували розділити їх на кілька категорій: форму відкритого тексту, інтенціональність та усічення фіналу.
Посилання
Abramovskih, E. (2007). Kreativnaia retseptsiia nezakonchenyh proizvedenii kak literaturovedcheskaia problema (na materiale dopisyvanii nezakonchenyh otryvkov A. S. Pushkina). [Creative reception of unfinished works as a literary problem (on the material of additions to unfinished excerpts by A. S. Pushkin)]. Avtoref. dis. … doktora filol. nauk. Moskow.
Angier, J. (2001). The Process of Artistic Creation in Terms of the Non-finito. [Elektronnyi resurs]. http://www.machinegraphics. com/writings/ non-finito/non-finito.html.
Eko, U. (2004). Rol chytacha. Doslidzhennia z semiotyky tekstiv [The role of the reader. Research on the semiotics of texts]. Lviv.
Lotman, Yu. (2004). Semyosfera [Semiosphere]. S-Peterburh.
Pyralyshvyly, O. (1982). Problemy "non-finito" v iskustve [Problems of "non-finito" in art]. Tbilisi.
Ukrainka, L. (1976). Dramatychni tvory (1909 -1911) [Dramatic works (1909-1911)].Kyiv.
Ukrainka, L. (1977). Literaturno-krytychni ta publitsystychni statti [Literary-critical and journalistic articles]. Kyiv.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).