Особливості популяризації здорового способу життя в сучасних медіа

Автор(и)

  • O Yu Balalaieva Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/philolog2022.02.009

Анотація

Актуальність теми зумовлена загальною проблемою збереження здоров’я нації в умовах кризи суспільства, спричиненої пандемією, воєнними діями, тривалими фізичними та психоемоційними навантаженнями. На часі є пошук ефективних методів популяризації здорового способу життя, зокрема і в масмедіа. Мета роботи – розкрити сутність і стан проблеми популяризації здорового способу життя в сучасних засобах масової інформації, виявити особливості її реалізації в інтернет-медіа на прикладі сайту НУБіП України. Для реалізації мети застосовано такі методи: дедуктивний та індуктивний – для аналізу наукових джерел з метою визначення стану окресленої проблеми, метод суцільної вибірки для добирання емпіричного матеріалу, контент-аналіз для якісного й кількісного дослідження та інтерпретації результатів. Контент-аналіз сайту НУБіП України підтвердив актуальність проблеми популяризації здорового способу життя. Методом квантифікації виявлено точки цільового комунікаційного впливу на аудиторію – категорії «Рухова активність», «Контроль за станом здоров’я», «Раціональне і безпечне харчування». У результаті контент-аналізу виявлено, що найпоширенішими методами популяризації здорового способу життя в інтернет-медіа є роз’яснювальний та наочний. Визначено такі способи і прийоми популяризації: поширення інформації як теоретичного, так і фактологічного характеру щодо рухової активності, збалансованого харчування, особистої гігієни, психогігієни тощо; регулярність і систематичність повідомлень, що сприяє розумінню інформації про активний спосіб життя як поведінкової норми; формування позитивної мотивації щодо занять спортом, здорового харчування через наведення особистих прикладів, демонстрацію успіху тощо.

Посилання

Balalaieva, O. Iu. (2022). Trendy zhurnalistskoi osvity v umovakh staloho rozvytku [Trends of journalism education in terms of sustainable development]. Mizhnarodnyi filolohichnyi chasopys (International Journal of Philology), 13(1). 77-89.

Yaremenko, O. [Ed.]. (2000). Vplyv zasobiv masovoi informatsii ta inshykh dzherel na formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia ditei ta molodi [The influence of the media and other sources on the formation of a healthy lifestyle of children and youth]. Kyiv: UISD. Retrieved from: http://www.health.gov.ua/health.nsf/441242b97-e1ad79cc125678d003fbbe2/8a78e33492dd9b5ec-22569fa002f2a01?OpenDocument.

Ieremenko, N. P. (2017). Osoblyvosti vplyvu zasobiv masovoi informatsii na formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia studentskoi molodi [Features of influence of different factors on forming of healthy way of life of student young people]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni T. H. Shevchenka, 143, 267-273.

Ivanov, V.F. & Kostenko, N.V. (2018). Kontent-analiz [Content analysis]. Velyka ukrainska entsyklopediia (Great Ukrainian encyclopedia). Retrieved from: https://vue.gov.ua/Kontent-analiz.

Kostenko, N. V. & Ivanov, V. F. (2003). Dosvid kontent-analizu: Modeli ta praktyky [Content analysis experience: Models and practices]. Kyiv: Tsentr vilnoi presy.

Lysytsia, S. V. (2016). Typolohiia prohram pro zdorovyi sposib zhyttia na ukrainskomu telebachenni [Typology of programs on a healthy life on Ukrainian TV]. Kultura Ukrainy. Seriia: Mystetstvoznavstvo (Culture of Ukraine. Series: Art history), 54, 266-276.

Monitorynh tiutiunovoi tematyky v ukrainskykh onlain-ZMI za 1 sichnia – 31 bereznia 2022 [Monitoring of tobacco smoking in the Ukrainian online media for January 1 – March 31, 2022]. (2022). Detektor media. Retrieved from: https://detector.media/monitoring/article-/199038/2022-05-09-bandera-ne-kuryv-monitoryng-tyutyunovoi-tematyky-v-ukrainskykh-onlayn-zmi-za-1-sichnya-31-bereznya-2022-roku/.

National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine. (2022). Retrieved from: https://nubip.edu.ua/.

Maksymenko, S. D. (Ed.). (2012). Psykholohichne obgruntuvannia zakhodiv propahuvannia psykhohihiienichnoho vykhovannia i zdorovoho sposobu zhyttia sered suchasnoi molodi: monohrafiia [Psychological substantiation of measures to promote psychohygienic education and healthy lifestyles among modern youth]. Kyiv: Inform.-analit. ahentstvo.

Shynkaruk, V. D. & Balalaieva, O. Iu. (2017). Pidhotovka ahrarnykh zhurnalistiv: perspektyvy ta zavdannia [Training of agrarian journalists: prospects and goals]. Naukovyi visnyk Natsionalnoho universytetu bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy. Seriia: Filolohichni nauky (Scientific Herald of National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine. Series: Philological Sciences). Issue 263, 117-125.

Abroms, L.C., Gold, R.S. & Allegrante, J.P. (2019). Promoting Health on Social Media: The Way Forward. Health Education & Behavior, 46 (2suppl), 9-11. DOI:10.1177/1090198119879096

Gaidhane, A.M., Sinha, A., Khatib, M.N., Simkhada, P., Behere, P.B., Saxena, D. & Syed, Z.Q. (2018). A Systematic Review on Effect of Electronic Media on Diet, Exercise, and Sexual Activity among Adolescents. Indian Journal of Community Medicine, 43(Suppl 1), 56-65. DOI: 10.4103/ijcm.IJCM_143_18

Plaisime, M., Robertson-James, C., Mejia, L., Núñez, A., Wolf, J. & Reels S. (2020). Social Media and Teens: A Needs Assessment Exploring the Potential Role of Social Media in Promoting Health. Social Media and Society. DOI:10.1177/2056305119886025

Sophronia, A. & Sophronia, B. (2019). Role of social networks in promoting healthy lifestyle. International Research Journal, 2(80). DOI: https://doi.org/10.23670/IRJ.2019.80.2.017.

Stellefson, M., Paige, S. R., Chaney, B. H., & Chaney, J. D. (2020). Social Media and Health Promotion. International journal of environmental research and public health, 17(9), 3323. https://doi.org/10.3390/ijerph17093323

Tartari, M. (2019). Book Review: Mass Media and Health: Examining Media Impact on Individuals and the Health Environment by Kim Walsh-Childers. Journalism & Mass Communication Quarterly, 96(3), 944-946. DOI:10.1177/1077699019837581

Truman, E., Bischoff, M. & Elliott Ch. (2020). Which literacy for health promotion: health, food, nutrition or media? Health Promotion International, 35(2), 432-444. DOI: https://doi.org/10.1093/heapro/daz007

Завантаження

Опубліковано

2022-09-16