Особливості популяризації здорового способу життя в сучасних медіа
DOI:
https://doi.org/10.31548/philolog2022.02.009Анотація
Актуальність теми зумовлена загальною проблемою збереження здоров’я нації в умовах кризи суспільства, спричиненої пандемією, воєнними діями, тривалими фізичними та психоемоційними навантаженнями. На часі є пошук ефективних методів популяризації здорового способу життя, зокрема і в масмедіа. Мета роботи – розкрити сутність і стан проблеми популяризації здорового способу життя в сучасних засобах масової інформації, виявити особливості її реалізації в інтернет-медіа на прикладі сайту НУБіП України. Для реалізації мети застосовано такі методи: дедуктивний та індуктивний – для аналізу наукових джерел з метою визначення стану окресленої проблеми, метод суцільної вибірки для добирання емпіричного матеріалу, контент-аналіз для якісного й кількісного дослідження та інтерпретації результатів. Контент-аналіз сайту НУБіП України підтвердив актуальність проблеми популяризації здорового способу життя. Методом квантифікації виявлено точки цільового комунікаційного впливу на аудиторію – категорії «Рухова активність», «Контроль за станом здоров’я», «Раціональне і безпечне харчування». У результаті контент-аналізу виявлено, що найпоширенішими методами популяризації здорового способу життя в інтернет-медіа є роз’яснювальний та наочний. Визначено такі способи і прийоми популяризації: поширення інформації як теоретичного, так і фактологічного характеру щодо рухової активності, збалансованого харчування, особистої гігієни, психогігієни тощо; регулярність і систематичність повідомлень, що сприяє розумінню інформації про активний спосіб життя як поведінкової норми; формування позитивної мотивації щодо занять спортом, здорового харчування через наведення особистих прикладів, демонстрацію успіху тощо.
Посилання
Balalaieva, O. Iu. (2022). Trendy zhurnalistskoi osvity v umovakh staloho rozvytku [Trends of journalism education in terms of sustainable development]. Mizhnarodnyi filolohichnyi chasopys (International Journal of Philology), 13(1). 77-89.
Yaremenko, O. [Ed.]. (2000). Vplyv zasobiv masovoi informatsii ta inshykh dzherel na formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia ditei ta molodi [The influence of the media and other sources on the formation of a healthy lifestyle of children and youth]. Kyiv: UISD. Retrieved from: http://www.health.gov.ua/health.nsf/441242b97-e1ad79cc125678d003fbbe2/8a78e33492dd9b5ec-22569fa002f2a01?OpenDocument.
Ieremenko, N. P. (2017). Osoblyvosti vplyvu zasobiv masovoi informatsii na formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia studentskoi molodi [Features of influence of different factors on forming of healthy way of life of student young people]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni T. H. Shevchenka, 143, 267-273.
Ivanov, V.F. & Kostenko, N.V. (2018). Kontent-analiz [Content analysis]. Velyka ukrainska entsyklopediia (Great Ukrainian encyclopedia). Retrieved from: https://vue.gov.ua/Kontent-analiz.
Kostenko, N. V. & Ivanov, V. F. (2003). Dosvid kontent-analizu: Modeli ta praktyky [Content analysis experience: Models and practices]. Kyiv: Tsentr vilnoi presy.
Lysytsia, S. V. (2016). Typolohiia prohram pro zdorovyi sposib zhyttia na ukrainskomu telebachenni [Typology of programs on a healthy life on Ukrainian TV]. Kultura Ukrainy. Seriia: Mystetstvoznavstvo (Culture of Ukraine. Series: Art history), 54, 266-276.
Monitorynh tiutiunovoi tematyky v ukrainskykh onlain-ZMI za 1 sichnia – 31 bereznia 2022 [Monitoring of tobacco smoking in the Ukrainian online media for January 1 – March 31, 2022]. (2022). Detektor media. Retrieved from: https://detector.media/monitoring/article-/199038/2022-05-09-bandera-ne-kuryv-monitoryng-tyutyunovoi-tematyky-v-ukrainskykh-onlayn-zmi-za-1-sichnya-31-bereznya-2022-roku/.
National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine. (2022). Retrieved from: https://nubip.edu.ua/.
Maksymenko, S. D. (Ed.). (2012). Psykholohichne obgruntuvannia zakhodiv propahuvannia psykhohihiienichnoho vykhovannia i zdorovoho sposobu zhyttia sered suchasnoi molodi: monohrafiia [Psychological substantiation of measures to promote psychohygienic education and healthy lifestyles among modern youth]. Kyiv: Inform.-analit. ahentstvo.
Shynkaruk, V. D. & Balalaieva, O. Iu. (2017). Pidhotovka ahrarnykh zhurnalistiv: perspektyvy ta zavdannia [Training of agrarian journalists: prospects and goals]. Naukovyi visnyk Natsionalnoho universytetu bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy. Seriia: Filolohichni nauky (Scientific Herald of National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine. Series: Philological Sciences). Issue 263, 117-125.
Abroms, L.C., Gold, R.S. & Allegrante, J.P. (2019). Promoting Health on Social Media: The Way Forward. Health Education & Behavior, 46 (2suppl), 9-11. DOI:10.1177/1090198119879096
Gaidhane, A.M., Sinha, A., Khatib, M.N., Simkhada, P., Behere, P.B., Saxena, D. & Syed, Z.Q. (2018). A Systematic Review on Effect of Electronic Media on Diet, Exercise, and Sexual Activity among Adolescents. Indian Journal of Community Medicine, 43(Suppl 1), 56-65. DOI: 10.4103/ijcm.IJCM_143_18
Plaisime, M., Robertson-James, C., Mejia, L., Núñez, A., Wolf, J. & Reels S. (2020). Social Media and Teens: A Needs Assessment Exploring the Potential Role of Social Media in Promoting Health. Social Media and Society. DOI:10.1177/2056305119886025
Sophronia, A. & Sophronia, B. (2019). Role of social networks in promoting healthy lifestyle. International Research Journal, 2(80). DOI: https://doi.org/10.23670/IRJ.2019.80.2.017.
Stellefson, M., Paige, S. R., Chaney, B. H., & Chaney, J. D. (2020). Social Media and Health Promotion. International journal of environmental research and public health, 17(9), 3323. https://doi.org/10.3390/ijerph17093323
Tartari, M. (2019). Book Review: Mass Media and Health: Examining Media Impact on Individuals and the Health Environment by Kim Walsh-Childers. Journalism & Mass Communication Quarterly, 96(3), 944-946. DOI:10.1177/1077699019837581
Truman, E., Bischoff, M. & Elliott Ch. (2020). Which literacy for health promotion: health, food, nutrition or media? Health Promotion International, 35(2), 432-444. DOI: https://doi.org/10.1093/heapro/daz007
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).