Виховання полікультурності у майбутніх викладачів іноземних мов

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31548/philolog2022.02.010

Анотація

Анотація. У статті розглядаються питання полі- та мультикультурного виховання майбутніх вчителів іноземних мов та звертається увага на особливості освітнього процесу при викладанні іноземних мов в Україні та за кордоном. Аналіз матеріалу подається через опис змістових компонентів полі- та мультикультурного виховання майбутніх фахівців. Зокрема, особлива увага приділяється розмежуванню термінів «полікультурна» та «мультикультурна» освіта, оскільки такі не можуть використовуватись синонімічно, як це представлено в багатьох роботах казахських, вірменських, українських та інших вчених з пострадянських країн. Таким чином, стаття має на меті узгодити термінологію в освіті, а цілі дослідження спрямовані на опис та аналіз компонентів полі- та мультикультурної освіти у викладанні та методиці іноземних мов. Перелік і описова деталізація освітніх компонентів на філософському, професійному та методологічному рівнях у світлі полі- та мультикультурності як психолінгвістичних та міжкультурних явищ у спілкуванні завершуються визначенням полі-/мультикультурної освіти у викладанні іноземних мов. Це призводить до врахування ознак та особливостей полі-/мультикультури у спілкуванні через культуру знання, поведінки, емоційного стану і лідерства, які необхідно розвивати як професійні навички у класній та позакласній діяльності, підвищуючи культурну обізнаність студентів та їхні мовні знання. Рефлексія як інструмент, що спонукає до роздумів і сприяє глибшому усвідомленню себе й навколишнього світу, підвищує якість викладання іноземних мов через конструктивний діалог коучингових компетенцій викладача. У висновках підкреслено, що рефлексія у викладанні іноземних мов у полі- та мультикультурній освіті уможливлює студентів вправлятися та отримувати задоволення від швидкого та ефективного перемикання між мовними та культурними кодами, а також добре розвиває «тверді» й «м’які» навички і компетенції студентів-філологів. Мовна та культурна толерантність найкраще свідчать про діалог культур і відзначають лідерство думок у полі- / мультикультурному спілкуванні.

Посилання

Alonso Alonso, R. (ed.) (2016). Crosslinguistic Influence in Second Language Acquisition. Clevedon: Multilingual Matters.

Androsovych, K. A., Rudyk, Y. M., Melnyk, M. Y., Kovalova, O. A., & Yakymova, I. O. (2021). Psychological Guidance of the Socialisation Process of Gifted Students using Information and Communications Technology Means. Journal of Intellectual Disability - Diagnosis and Treatment, 9(3), 236–246. https://doi.org/10.6000/2292-2598.2021.09.02.11.

Anisimov, S. F. (1988). Spiritual values: production and consumption. Moscow [in Russian].

Antonova, N. O. (2003). Value orientations in personal qualities of students in teacher training [synopsis of Ph.D. thesis in psychology: 19.00.07]. Kyiv. [in Ukrainian].

Atroshchenko, T.O. (2017). Theory and practice of forming interethnic tolerance of future primary school teachers: methodological recommendations for teaching an optional course to Primary Education master students. Mukachevo: Mukachevo State University [in Ukrainian].

Bardier, G. L. (2005). Social psychology of tolerance. St. Petersburg [in Russian].

Bekh, I. D. (1997). Spiritual values in personality development. Pedagogy and psychology, 1, 124-129 [in Ukrainian].

Bhaduri, R. (2019). Leveraging culture and leadership in crisis management. European Journal of Training and Development, 43(3). DOI: 10.1108/EJTD-10-2018-0109.

Chaika¹, O. (2021). Implementing a Program on Poly- / Multiculturalism for Future Teachers of Foreign Languages: Practice-Oriented Approach. International Journal of Social Science and Human Research, 04(12), 3630–3639. https://doi.org/10.47191/ijsshr/v4-i12-24.

Chaika2, O. (2021). Adoption of Team Coaching Competencies for Innovative Translation and Foreign Language Instruction: Polylingual and Polycultural Dimensions in Higher Education. International journal of social science and human research, 04(11), 3420–3431. https://doi.org/10.47191/ijsshr/v4-i11-52.

Chaika, O., Savytska, I., Sharmanova, N., & Zakrenytska, L. (2021). Poly- and/or multiculturality of future teachers in foreign language instruction: methodological facet. WISDOM, 4(20), 126-138. https://doi.org/10.24234/wisdom.v20i4.583.

Chaika, O., Absaliamova, Y., Marchuk, V., Dovhaniuk, E., & Kolesnykov, A. (2022). Poly- and multiculturalism underpinning personality formation of future foreign language teachers. Amazonia Investiga, 11(52), 221-231. https://doi.org/10.34069/AI/2022.52.04.24.

Chernysh, V., Dzhochka, I., Marieiev, D., Kuzebna, V., Shkvorchenko, N. (2021). Formation of communicative professionally oriented competence of future philologists. ALRJournal, 5(1), 185-194. DOI: 10.14744/alrj.2020.44711.

Dehtiar, H.O. (2006). Forming reflexive culture of students at pedagogical universities [synopsis of Ph.D. thesis in pedagogy: 13.00.04]. Kharkiv. [in Ukrainian].

Drachenko, V. V. (2008). Education of teenagers’ moral and value orientations by means of world artistic culture [synopsis of Ph.D. thesis in pedagogy: 13.00.07]. Kyiv. [in Ukrainian].

Dovhopolova, Y. V. (2007). Forming students’ tolerant relations in a polycultural environment at a higher educational institution. Kharkiv: Kharkiv National University after V.N. Karazin [in Ukrainian].

Gaffar, V. F. (1995). Guidelines for implementing the prototyped curriculum of core values for enhancing international understanding, cooperation and peace. Bangkok: UNESCO Principal Regional Office for Asia and the Pacific.

Halian, I. M., & Hryntsiv, M.V. (2015). Theoretical analysis of research on self-regulation as a factor in the professional development of an individual. Scientific Bulletin of Kherson State University. Psychological sciences, 3, 22-26. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvkhp_2015_3_5.

Horbenko, Yu. L. (2006). Forming value orientations in professional training of military personnel [synopsis of Ph.D. thesis in psychology: 19.00.01]. Kyiv. [in Ukrainian].

International Encyclopedia of Education, The (1994). Vol. 7. Oxford: Pergamon Press.

Irgatoğlu, A. (2021). Analysis of language learning strategies and stereotypical thoughts of preparatory school students. Journal of Language and Linguistic Studies, 17(1), 01-16. Doi: 10.52462/jlls.1.

Jessner, U., Allgäuer-Hackl, E., & Hofer, B. (2016). Emerging Multilingual Awareness in Educational Contexts: From Theory to Practice. Canadian Modern Language Review 72(2), 157–182. https://doi.org/10.3138/cmlr.274600.

Kaikkonen, P. (1994). Kultur und Fremdsprachenunterricht – einige Aspekte zur Entwicklung des Kulturbildes der Fremdsprachenlernenden und zur Gestaltung des schulischen Fremdsprachenunterrichts. Konzepte von Landeskunde. Heft 3. Universität-Gesamthochschule Kassel.

Kagan, M. S. (1990). Philosophical theory of value. St. Petersburg.

Likhachev, B. T. (1972). Aesthetics of education. Moscow.

Passov, E.I. (2003). Communicative foreign language education: getting ready for the dialogue of cultures [Manual for teachers of comprehensive secondary schools]. Minsk [in Russian].

Potebnia, O. (2001). Thought and speech. An anthology of world literary and critical thought of the 20th century. Lviv.

Romaniuk, L. V. (2004). Psychological factors in the development of value orientations with the student youth [synopsis of Ph.D. thesis in psychology: 19.00.01]. Kyiv. [in Ukrainian].

Rouls, D., & Parimaud, C. (1995). Tolerance. Collection: Culture and Peace. UNESCO.

Sadova, V.V. (2000). Forming communicative culture of primary school teachers in the process of methodical work [Ph.D. thesis in pedagogy, 13.00.04]. Kryvyi Rih [in Ukrainian].

Salama, H., Elmannai, W., & Bach, C. (2014). Multiculturalism. International Journal of Innovation and Scientific Research, 3 (2), 199-207.

Salama, H., & Bachr, C. (2019). Implement of the information. International Journal of Innovation and Applied Studies, 27 (2), 456-462.

Sidash, N., Roganova, M., Domina, V., Victorova, L., Roganov, M., Miroshnichenko, V. (2020). Pedagogical Consciousness Formation of Future University Educators in the Process of Teaching English. Universal Journal of Educational Research, 8(4), 1202 - 1211. DOI: 10.13189/ujer.2020.080410.

Selezneva, E. V., & Bondarenko, N. V. (2008). Development of tolerance of civil servants. Moscow [in Russian].

Slastenin, V.A., & Chizhakova, G. (2003). Introduction to pedagogical axiology. Moscow.

Shynkaruk, V., Salata, H., & Danylova, T. (2018). Myth as a Phenomenon of Culture. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 4. https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2018.152938.

Shynkaruk, L. V., & Shynkaruk, V. D. (2019). Issues of interethnic relations in the creative heritage of Panteleimon Kulish. International Journal of Philology, 1(10), 28–37. https://doi.org/10.31548/philolog2019.01.028.

Shynkaruk, V., & Kharchenko, S. (2020). Communicative-Functional Potential of Incentive Modality in Psycholinguistic Dimension. Psycholinguistics, 28(2), 183–203. https://doi.org/10.31470/2309-1797-2020-28-2-183-203.

Tarasenko, R. O., Amelina, S. M., & Azaryan, A. A. (2019). Features of the use of cloud-based translation systems in the process of forming information competence of translators. In: Kiv, A.E., Shyshkina, M.P. (eds.) Proceedings of the 7th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2019), Kryvyi Rih, Ukraine, December 20, 2019, CEUR-WS.org, online (in press).

Török, V., & Jessner, U. (2017). Multilingual awareness in Ln (foreign language) learners’ strategies and processing. Alkalmazott Nyelvtudomány, XVII. évfolyam, 2017/2. Szám. http://dx.doi.org/10.18460/ANY.2017.2.012.

Tymchenko, I. I. (2001). Forming communicative culture of students in the process of teaching the Humanities [synopsis of Ph.D. thesis in pedagogy: 13.00.04]. Kharkiv [in Ukrainian].

Uvarkina, O.V. (2003). Forming communicative culture of higher medical institutions students in the process of studying psychological and pedagogical disciplines [Ph.D. thesis in pedagogy: 13.00.04]. Kyiv [in Ukrainian].

Zahorulko, S., Kryvych, M., Bloshchynskyi, I., Farmahei, O., Petrenko, S. (2021). Assessing English Communicative Competence Via Distant Testing. ALRJournal, 5 (1), 84-92. DOI: 10.14744/alrj.2020.22043.

Zaretska, I. (2005). Communicative culture as a component of pedagogical culture. School Director Ukraine, 3(5), 149–157.

Завантаження

Опубліковано

2022-09-16