Мова та культура:моделі мультикультуралізму

Автор(и)

  • A Khalifa University of Bain Walid , Університет Бейн Валід

DOI:

https://doi.org/10.31548/philolog13(4_1).2022.010

Анотація

Стаття представляє концепцію поєднання мови та культури та розглядає зв’язок між ними через три складові за Вордхо, де одна складова підкреслює, що структура мови визначає її функціонування, друга наполягає, що художні цінності визначають використання мови, а третя стосується тверджень, що зв’язок між двома не існує. В останній частині статті наголошується, що зазначені думки стосуються здебільшого мовної освіти та політики. При вивченні першої мови студенти й усі інші задіяні суб’єкти занурені у власну культуру; за таких умов зв’язок між мовою та культурою часто не піддається сумніву. Для тих, хто вивчає іноземну мову як першу, наприклад, справжні художні ускладнення та розуміння постають як такі, що розташовані далеко за межами тексту; тоді розуміння мови набуває іншої форми. Хоча розділити мову та культуру можливо, сумнівно постає обґрунтованість концепцій, які несе подібне розділення. Значення художнього компоненту у мові також розглядається через його актуальність для мовної освіти та висунутих гіпотез, через які проявляється мовна грамотність та мовна політика. Основна частина статті демонструє специфіку чотирьох моделей мультикультуралізму, а власне: мультикультурна освіта, культурна інтеграція, контекст для вибору та культурна мова. Зосереджуючись на моделях мультикультуралізму, представлено, як кожна модель може сприяти бізнесу та розвитку комунікації у корпораціях, натомість класичного обговорення філософської доктрини мультикультуралізму, впливу на спілкування та переліком прикладів методологій мультикультурної освіти. Тим не менш, важлива роль мультикультуралізму схвалюється як для тих, хто вивчає мову, а відтак для всіх, хто залучений до мовної освіти.

Посилання

Adler, N. J. (1983). Cross-Cultural Management Research: The Ostrich and the Trend. The Academy of Management Review, 8(2), 226-232.

Ang, I. (1996). The Curse of the Smile: Ambivalence and the 'Asian' Woman in Australian Multiculturalism. Feminist Review, 52, 36-49.

Bailey, K., & Francis, M. (2008). Managing information flows for improved value chain performance. International Journal of Production Economics, 111(1), 2-12.

Booth, J. (1997). Drugspeak: The analysis of drug discourse. London, England: Informa Healthcare.

Boroditsky, L. (2011). How language shapes thought. Scientific American, 304(2), 62-65.

Botticelli, M. P., & Koh, H. K. (2016). Changing the language ofaddiction. Jama, 316(13), 1361-1362.

Buchholz, R. A. (1989). Fundamental Concepts and Problems in Business Ethics. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, Inc.

Chaika, O. (2020a). Communicative strategies in cross-cultural business environment. International Philological Journal, 11 (1), 114-121.

Chaika, O. (2020b). Сommunication strategies in instruction / acquisition of languages for specific purposes. International Philological Journal, 11 (2), 110-116.

Chaika, O., Savytska, I., Sharmanova, N., & Zakrenytska, L. (2021). Poly- and/or multiculturality of future teachers in foreign language instruction: methodological facet. WISDOM, 4(20), 126-138. https://doi.org/10.24234/ wisdom.v20i4.583.

Chaika, O., Absaliamova, Y., Marchuk, V., Dovhaniuk, E., & Kolesnykov, A. (2022). Poly- and multiculturalism underpinning personality formation of future foreign language teachers. Amazonia Investiga, 11(52), 221-231. https://doi.org/10.34069/AI/2022.52.04.24.

Chen, A.Y.S., Roby, B.S., & Williams, P.F. (1997). Reinforcing Ethical Decision Making through Corporate Culture. Journal of Business Ethics, 16(8), 855-865.

De Jong, E., R. Smeets, and J. Smits, Culture and openness. Social Indicators Research, 2006. 78(1): p. 111-136. https://doi.org/10.1007/s11205-005-8125-4.

Dijkstra, S., Geuijen, K., & Ruijter, A.D. (2001). Multiculturalism and Social Integration in Europe. International Political Science Review / Revue internationale de science politique, 22(1), p. 55.

Dueck, A. (2012). Culture, Language, and Integration. Journal of Psychology and Theology, 40(2), p. 116.

Dyer, W.G., & A.L. Wilkins (1991). Better stories, not better constructs, to generate better theory: a rejoinder to Eisenhardt. Academy of Management Review, 16(3), 613-619.

Eisenhardt, K.M. (1989). Building Theories from case study research. Academy of Management Review, 14(4), 532-550.

Easterby-Smith, M., D. (1999). Cross-Cultural Collaborative Research: Toward Reflexivity. The Academy of Management Journal, 42(1), 76-86.

Fey, C.F., Denison, D. R. (2003). Organizational Culture and Effectiveness: Can American Theory Be Applied in Russia? Organization Science, 14(6), 686-706.

Goodin, R.E. (2006). Liberal Multiculturalism Protective and Polyglot. Political Theory, 34(3), p. 289.

Haidar, S., Arif, N., & Abbas, Y. (2020). Language and Addiction: Exploring the Role of Discourse in Drug Addiction. Pakistan Journal of Criminology, 12 (02), 52-68. https://www.researchgate.net/ publication/348264573.

Hennart, J.-F., & Zeng, M. (2002). Cross-Cultural Differences and Joint Venture Longevity. Journal of International Business Studies, 33(4), 699-716.

Hossain, M.M., & Aydin, H. (2010). Web 2.0 in teaching-learning multiculturalism. Information Technology Based Higher Education and Training (ITHET), 2010 9th International Conference.

Irani, Z. (2002). Information systems evaluation: navigating through the problem domain. Information & Management, 40(1), 11-24.

Kerlinger, F. N., & Lee, H.B. (2000). Foundation of Behavioral Research, 4th ed. New York: Thomson Learning.

Lambert, W.E. (1990). Assimilation vs. Multiculturalism: Views from a Community in France. Sociological Forum, 5(3), 387-411.

LePine, J.A. and A. Wilcox-King, Developing novel theoretical insight from reviews of existing theory and research. Academy of Management Review, 2010. 35(4): p. 506-509.

Mitchell, K. (2003). Educating the National Citizen in Neoliberal Times: From the Multicultural Self to the Strategic Cosmopolitan. Transactions of the Institute of British Geographers, 28(4), 387-403.

Moon, C. J., Woolliams, P. (2000). Managing Cross Cultural Business Ethics. Journal of Business Ethics, 27(1/2), 105-115.

Pless, N.M., & Maak, T. (2004). Building an Inclusive Diversity Culture: Principles, Processes and Practice. Journal of Business Ethics, 54(2), 129-147.

Ralston, D. A., & Allison, P. (2010). The Cross-Cultural Evolution of the Subordinate Influence Ethics Measure. Journal of Business Ethics, 96(1), 149-168.

Salama, H., Elmannai, W., & Bach, C. (2014). Multiculturalism. International Journal of Innovation and Scientific Research, 3 (2), 199-207.

Salama, H., & Youssef, T. (2018). Voltage Stability of Transmission. International Journal of Innovation and Applied Studies, 24 (2), 439-445.

Salama, H., & Bachr, C. (2019). Implement of the information. International Journal of Innovation and Applied Studies, 27 (2), 456-462.

Shynkaruk, V., Salata, H., & Danylova, T. (2018). Myth as a Phenomenon of Culture. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 4. https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2018.152938.

Shynkaruk, L. V., & Shynkaruk, V. D. (2019). Issues of interethnic relations in the creative heritage of Panteleimon Kulish. International Journal of Philology, 1(10), 28–37. https://doi.org/10.31548/philolog2019 .01.028.

Shynkaruk, V., & Kharchenko, S. (2020). Communicative-Functional Potential of Incentive Modality in Psycholinguistic Dimension. Psycholinguistics, 28(2), 183–203. https://doi.org/10.31470/2309-1797-2020-28-2-183-203.

Spencer, M.E. (1994). Multiculturalism, "Political Correctness," and the Politics of Identity. Sociological Forum, 9(4), 547- 567.

Terpstra-Tong, J., & Ralston (2002). Moving Toward a Global Understanding of Upward Influence Strategies: An Asian Perspective with Directions for Cross-Cultural Research. Asia Pacific Journal of Management, 19(2-3), 373-404.

Urciuoli, B. (1995). Language and Borders. Annual Review of Anthropology, 24, 525-546.

Viteazul, M. (2022). Language, Multiculturalism, And Peace: Analyzing the Present Global World. Ecaterina Pătrașcu, National Intelligence Academy and Mohammad Allam, PGT (History), Aligarh Muslim University of India.

Volpp, L. (2001). Feminism versus Multiculturalism. Columbia Law Review, 101(5), 1181-1218.

Wardhaugh, R., & Fuller, J.M. (2021). An Introduction to Sociolinguistics, Wiley.

Wax, M.L. (1993). How Culture Misdirects Multiculturalism. Anthropology & Education Quarterly, 24(2), 99-115.

Ying, W., & Linxin, Z. (2008). Development research of cultural creative industry based on the intangible cultural heritage in Hangzhou. Computer-Aided Industrial Design and Conceptual Design, 9th International Conference.

Завантаження

Опубліковано

2022-12-14