Постмодерн як маніпулятивна технологія в сучасній українській рекламі: мистецька домінанта
DOI:
https://doi.org/10.31548/philolog2020.01.108Анотація
Стаття присвячена впливу мистецької домінанти рекламного повідомлення на ефективність рекламної пропозиції. Постмодерна естетика представлена як важлива складова сучасних маніпулятивних технологій у медіа. Досліджено мистецькі прийоми та методи, що підвищують ефективність рекламного повідомлення, а саме: використання сміхової культури, звернення до творчих вербальних і невербальних засобів впливу, котрі забезпечують постмодерний мистецький підхід. Представлено способи зображення емоційних та іміджевих настанов, що диктують використання мистецьких творчих методів у рекламному дискурсі.
Визначено, що відмова від реальності є однією з ідеологічних настанов естетики постмодернізму, який ефективно використовується в сучасному рекламному бізнесі. Виявлені особливі характеристики та ідеологічні константи постмодернізму, що впливають на ідеологічну складову та естетику реклами. У роботі представлено основні напрями розвитку жанрів постмодерної реклами, настанови формування «цитування» рекламного образу, створеного в естетиці постмодернізму. Наведено виконані у жанрі пародії на політичну та соціальну рекламу зразки комерційної реклами.
Посилання
Bazhenova, Ye. A., Protopopova, O. (2003). Yazyk i stil' reklamy. Stilisticheskiy entsiklopedicheskiy slovar' russkogo yazyka [Language and style of advertising. A stylistic encyclopedic dictionary of the Russian language]. Moscow: Flinta, pp. 635-642.Available at: http://stylistics.academic.ru.
Gulak, T. V. (2004). Tsennostnyye struktury sovremennogo reklamnogo diskursa (na materiale rossiyskoy kommercheskoy i politicheskoy reklamy. Diss.kand. filol. nauk. [Value structures of modern advertising discourse (based on Russian commercial and political advertising) kand.philol.sci.diss]: Kharkov, 103 p.
Ivanova, I. B. (2016) Istoriya reklamy: movnostylistychnyy aspekt : monohrafiya [The history of advertising: the linguistic stylistic aspect]. Kharkiv : Vyd-vo Yurayt, 372 p.
Ivanova, Ye. S. (2014) Funktsional'no-pragmaticheskiye osoben-nosti ispol'zovaniya priyemnykh yazyko-vykh igr v diskurse russkoyazychnoy bannernoy reklamy v seti internet. Filologicheskiye nauki. Voprosy teorii i praktiki. Tambov: Gramota, № 3. Part 2. pp. 87-90. [Functional-pragmatic features of the use of language game techniques in the discourse of English-language banner advertising on the Internet]. Available at: www.gramota.net/materials/2/2014/3-2/24.html.
Ilyin, I. P. (2001). Kul'turnoye podsoznatel'noye [Cultural subcon-scious]. Postmodernism. Moscow : INTRADA. pp.126–127.
Kara-Murza, E. S. (2014). Forms and genres of Russian commercial advertising. Medialinguistics. pp.28–32.
Khazagerov, G. G. (2002). Politi-cheskaya ritorika [Political Rhetoric]. Moskow : Nikkolo Media, 313 p.
Kohteva, N. N. (1997). Advertising: the art of the word: recommendations for creators of advertising texts. Moscow: Moscow State University Publishing House, 96 p.
Korneva, Yu. B. (1998). Kommunikativno-pragmaticheskiye i struktur-no-semanticheskiye osobennosti yazyka sovremennoy frantsuzskoy reklamy. aref. diss.kand. filol. nauk [Communicative-pragmatic and structural-semantic features of the language of modern French advertising. aref. kand. philol.sci.diss]. Kiev,16 p.
Lysychkina, I. O. (2005): Prosodychna orhanizatsiya anhlomovnoho dyskursu reklamy (eksperymentalʹno-fonetychne doslidzhennya na materiali brytansʹkoyi televiziynoyi reklamy) aref. diss.kand. filol. nauk. [Prosodic organization of English-language advertising discourse (experimental-phonetic study on the material of British television advertising) aref. kand. philol.sci.diss]. Kyiv, 19 p.
Moiseenko, I. P. (1996). Pragma-lingvisticheskaya organizatsiya reklamnogo teksta: makro- i mikroanaliz (na materiale angloyazychnoĭ bytovoĭ reklamy): Diss.kand. filol. nauk. [Pragmalinguistics organization of the advertising text: macro-and micro-analysis (based on the English-language consumer advertising) kand. philol. sci. diss]. Kyiv, 186 p.
Neroznak, V. P., Khaleeva, I. I. (2005). YAzykovaya lichnost' [Linguistic personality]. Effektivnaya kommunikatsiya: istoriya, teoriya, praktika: slovar'-spravochnik. [Effective Communication: History, Theory, Practice: Dictionary]. Moscow : Olymp. pp. 587–591.
Pavlyuk, L. S. (2007). Ritorika, ideologiya, persuazivna komuníkatsíya [Rhetoric, ideology, persuasive commu-nication]. Lviv : PAIS, 168 p.
Pocheptsov, G. G., Chukut, S. A. (2008). Ínformatsíyna polítika [Information Policy]: 2nd edition. Kiev: Knowledge, 663 p.
Primak, T. O. (2011). Stilí v oformlenní reklamnykh zvernen' [Styles in Advertising Design]: Ukraí̈na 2006–2010 Marketing i menedzhment ínnovatsíy. [Ukraine 2006-2010 Marketing and Innovation Management], 1, pp. 45–54. Available at: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Mimi_2011_1_6. pdf.
Seliverstov, S. E. (2006). Sotsial'naya reklama. Iskusstvo vozdey-stviya slovom [Social advertising. The art of influence by word]. Samara : Izdatel'skiy dom “Bakhrakh-M”, 287 p.
Staltovna, Y. A. (2013). Postmodern yak metodolohichna dominanta linhvistychnykh studiy [Postmodern as a Methodological Dominant of Linguistic Studies]. Nova Filolohiya, 58, pp. 210–214. Available at: https://core.ac.uk/ download/ pdf/3369219.pdf.
Zirka, V. V. (2010). Manipulyativnyye igry v reklame [Manipulative games in advertising]. Moscow : Librocom, 256 p.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).