Диференційовано-поетапна організація навчання у методичній системі розвитку дослідницької компетентності фахівців з агроінженерії у процесі вивчення сільськогосподарських машин
DOI:
https://doi.org/10.31548/philolog2020.01.138Анотація
Статтю присвячено актуальним питанням методики навчання майбутніх фахівців з агроінженерії, спрямованої на розвиток їх дослідницької компетентності. Схарактеризовано погляди науковців щодо рівневого розподілу навчальної діяльності студентів. Запропоновано авторський розподіл рівнів розвитку навчальної діяльності та описано загальну структуру диференційовано-поетапної організації навчання студентів.
Визначено структуру організації поетапної навчальної діяльності студентів у межах вивчення однієї теми з дисципліни «Сільськогосподарські машини», висвітлено розподіл методів навчання, запропоновано модель підсистеми методів, форм, засобів навчання у методичній системі. Визначено вимоги до конструювання навчальних занять та самостійної роботи студентів з виконанням навчально-дослідницьких та науково-дослідних завдань.
Посилання
Abramova, Y. A. (2007), Formyrovanye analytycheskoi kompetentnosty studentov ynzhenernikh vuzov ahrarnoho profylia na osnove sredstv y metodov ynformatyky: avtoref. dys. kand. ped. nauk. Omsk, 23 р.
Abramova, Y. H. (1991), Kompleksnaia delovaia yhra «Misl»: Metodycheskoe posobye y dr. Moskow : Visshaia shkola. 64 р.
Aleksiuk, A.M. (1993), Orhanizatsiia samostiinoi roboty studentiv v umovakh intensyfikatsii navchannia: Navchalnyi posibnyk. Kyiv : ISDO, 336 р.
Butsyk, I.M. (2017), Osoblyvosti svitovoho osvitnoho dosvidu u formuvanni doslidnytskoi kompetentnosti inzheneriv, Naukovyi visnyk Mykolaivskoho natsio-nalnoho universytetu imeni V.O.Sukhomlynskoho, Mykolaiv, Р. 99-104.
Butsyk, I.M. (2018), Strukturna model` integrovanogo ta poetapno-diyalnistnogo osvitnogo seredovyshha u doslidnyczkij pidgotovci inzheneriv agrarnogo profilyu, Naukovyi visnyk Natsionalnoho universytetu bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy, vol. 279, Р. 40-49.
Byelkina, S.D. (2015), Formuvannya doslidnyts'koyi kompetentnosti maybutnikh inzheneriv u protsesi vykladannya navchal'nykh dystsyplin tsyklu pryrodnycho-naukovoyi pidhotovky. Profesiyna osvita. Naukovi zapysky. Seriya: pedahohika, vol. 3, Р.19-25.
Gorshkova, O. O. (2017), Podgotovka studentov k issledovatelskoy deyatelnosti v kontekste kompetentnostno-orientiro-vannogo inzhenernogo obrazovaniya, doc.ped.n., Moscow, 394 р.
Havrylova, H. L. (1992), Formyrovanye professyonalnoi samostoiatelnosty u budushcheho uchytelia v protsesse obuchenyia v vuze (na prymere prepoda-vanyia v unyversytete predmetov obshchepedahohycheskoho tsykla): avtoref. dys. kand. ped. nauk : 13.00.01. Kazan: 20 р.
Holovyn, N. M. (2007), Formuvannia doslidnytskykh umin z dystsyplin pryrodnycho-matematychnoho tsyklu v studentiv ahrotekhnichnoho instytutu v protsesi fakhovoi pidhotovky: avtoreferat dysertatsii na zdobuttia naukovoho stupenia kandydata pedahohichnykh nauk: 13.00.04 teoriia i metodyka profesiinoi osvity; Ternopilskyi nats. ped. universytet im. Volodymyra Hnatiuka. Ternopil, 20 p.
Honcharenko, O. V. (2010), Pedahohycheskoe obespechenye formyro-vanyia yssledovatelskoi kompetentnosty budushchykh menedzherov v protsesse professyonalnoi podhotovky v VUZe: dys. kand. ped. nauk. Moskva: Un-t RAO. 220р.
Naumkin, N. I. (2009), Metodicheskaya sistema formirovaniya u studentov tehnicheskih vuzov sposobnostey k innovatsionnoy inzhenernoy deyatelnosti v protsesse obucheniya obschetehnicheskim distsiplinam: dis. d-ra ped. nauk: 13.00.02. Saransk, 499 р.
Pastushenko, N. (2001), Otsinyty, shchob navchyty: tekhnolohiia tematychnoho rivnevoho diahnostuvannia navchenosti uchniv z humanitarnykh dystsyplin. Dyrektor shkoly. № 1. P. 7-10.
Salyamova, D. R. (2009), Stimulirovanie razvitiya nauchno-issledovatelskoy deyatelnosti v vyisshem uchebnom zavedenii: dis. kand. ekonom. nauk. Moskow, 210 р.
Shchukyna, H. Y. (1979), Aktyvyzatsyia poznavatelnoi deiatelnosty uchashchykhsia v uchebnom protsesse. Moskow : Pedahohyka. 202 р.
Yanyuk I.A. (2010), Formirovanie issledovatelskoy kompetentnosti studentov tehnicheskih vuzov: dis. kand. ped. nauk: 13.00.08. Shuya, 214 р.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).