Диференційовано-поетапна організація навчання у методичній системі розвитку дослідницької компетентності фахівців з агроінженерії у процесі вивчення сільськогосподарських машин

Автор(и)

  • I M Butsyk ,

DOI:

https://doi.org/10.31548/philolog2020.01.138

Анотація

Статтю присвячено актуальним питанням методики навчання майбутніх фахівців з агроінженерії, спрямованої на розвиток їх дослідницької компетентності. Схарактеризовано погляди науковців щодо рівневого розподілу навчальної діяльності студентів. Запропоновано авторський розподіл рівнів розвитку навчальної діяльності та описано загальну структуру диференційовано-поетапної організації навчання студентів.

Визначено структуру організації поетапної навчальної діяльності студентів у межах вивчення однієї теми з дисципліни «Сільськогосподарські машини», висвітлено розподіл методів навчання, запропоновано модель підсистеми методів, форм, засобів навчання у методичній системі. Визначено вимоги до конструювання навчальних занять та самостійної роботи студентів з виконанням навчально-дослідницьких та науково-дослідних завдань.

Посилання

Abramova, Y. A. (2007), Formyrovanye analytycheskoi kompetentnosty studentov ynzhenernikh vuzov ahrarnoho profylia na osnove sredstv y metodov ynformatyky: avtoref. dys. kand. ped. nauk. Omsk, 23 р.

Abramova, Y. H. (1991), Kompleksnaia delovaia yhra «Misl»: Metodycheskoe posobye y dr. Moskow : Visshaia shkola. 64 р.

Aleksiuk, A.M. (1993), Orhanizatsiia samostiinoi roboty studentiv v umovakh intensyfikatsii navchannia: Navchalnyi posibnyk. Kyiv : ISDO, 336 р.

Butsyk, I.M. (2017), Osoblyvosti svitovoho osvitnoho dosvidu u formuvanni doslidnytskoi kompetentnosti inzheneriv, Naukovyi visnyk Mykolaivskoho natsio-nalnoho universytetu imeni V.O.Sukhomlynskoho, Mykolaiv, Р. 99-104.

Butsyk, I.M. (2018), Strukturna model` integrovanogo ta poetapno-diyalnistnogo osvitnogo seredovyshha u doslidnyczkij pidgotovci inzheneriv agrarnogo profilyu, Naukovyi visnyk Natsionalnoho universytetu bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy, vol. 279, Р. 40-49.

Byelkina, S.D. (2015), Formuvannya doslidnyts'koyi kompetentnosti maybutnikh inzheneriv u protsesi vykladannya navchal'nykh dystsyplin tsyklu pryrodnycho-naukovoyi pidhotovky. Profesiyna osvita. Naukovi zapysky. Seriya: pedahohika, vol. 3, Р.19-25.

Gorshkova, O. O. (2017), Podgotovka studentov k issledovatelskoy deyatelnosti v kontekste kompetentnostno-orientiro-vannogo inzhenernogo obrazovaniya, doc.ped.n., Moscow, 394 р.

Havrylova, H. L. (1992), Formyrovanye professyonalnoi samostoiatelnosty u budushcheho uchytelia v protsesse obuchenyia v vuze (na prymere prepoda-vanyia v unyversytete predmetov obshchepedahohycheskoho tsykla): avtoref. dys. kand. ped. nauk : 13.00.01. Kazan: 20 р.

Holovyn, N. M. (2007), Formuvannia doslidnytskykh umin z dystsyplin pryrodnycho-matematychnoho tsyklu v studentiv ahrotekhnichnoho instytutu v protsesi fakhovoi pidhotovky: avtoreferat dysertatsii na zdobuttia naukovoho stupenia kandydata pedahohichnykh nauk: 13.00.04 teoriia i metodyka profesiinoi osvity; Ternopilskyi nats. ped. universytet im. Volodymyra Hnatiuka. Ternopil, 20 p.

Honcharenko, O. V. (2010), Pedahohycheskoe obespechenye formyro-vanyia yssledovatelskoi kompetentnosty budushchykh menedzherov v protsesse professyonalnoi podhotovky v VUZe: dys. kand. ped. nauk. Moskva: Un-t RAO. 220р.

Naumkin, N. I. (2009), Metodicheskaya sistema formirovaniya u studentov tehnicheskih vuzov sposobnostey k innovatsionnoy inzhenernoy deyatelnosti v protsesse obucheniya obschetehnicheskim distsiplinam: dis. d-ra ped. nauk: 13.00.02. Saransk, 499 р.

Pastushenko, N. (2001), Otsinyty, shchob navchyty: tekhnolohiia tematychnoho rivnevoho diahnostuvannia navchenosti uchniv z humanitarnykh dystsyplin. Dyrektor shkoly. № 1. P. 7-10.

Salyamova, D. R. (2009), Stimulirovanie razvitiya nauchno-issledovatelskoy deyatelnosti v vyisshem uchebnom zavedenii: dis. kand. ekonom. nauk. Moskow, 210 р.

Shchukyna, H. Y. (1979), Aktyvyzatsyia poznavatelnoi deiatelnosty uchashchykhsia v uchebnom protsesse. Moskow : Pedahohyka. 202 р.

Yanyuk I.A. (2010), Formirovanie issledovatelskoy kompetentnosti studentov tehnicheskih vuzov: dis. kand. ped. nauk: 13.00.08. Shuya, 214 р.

Завантаження