Теорії розвитку мовлення: від стародавніх часів до наших днів

Автор(и)

  • O S Polishchuk ,

DOI:

https://doi.org/10.31548/philolog2020.02.038

Анотація

Анотація. Люди здатні робити дивовижні речі - кататися на велосипеді, ходити по Місяцю, складати музику, але сама дивовижна здатність - це мова. І ось що вражає. Як складно нам дається вивчення мови в зрілому віці і як просто з цим справляються діти - без особливих зусиль і потреби в формальній інструкції.

Проблема засвоєння мови завжди цікавила дослідників. Підходи до цієї проблеми були найрізноманітніші: біхевіористський підхід, теорія інтеракціонізму, теорія когнітивного розвитку, універсальна граматика і т. д.

Як і інші концепції, що стосуються поведінки, вони розходяться, зокрема, в питанні про те, чи є мова чисто людським надбанням, і якщо так, то чи можна вважати її структури універсальними і спадковими або ж це набуті структури, різні в різних культурах.

З іншого боку, багато суперечок пов'язані з тим, чи залежить розвиток мови від розвитку мислення, або, навпаки, мова є основою для розвитку пізнавальних функцій.

Зрозуміло, що проблема засвоєння мовлення та розвитку мовлення далека від її вирішення. Ця область мовознавства є широкою і глибокою, тому потребує подальшого дослідження. Результати цього дослідження можуть бути використані для послідовних досліджень та розробки загальної теорії розвитку мовлення.

Посилання

Berko, G. (1958). The Child's Learning of English Morphology. WORD, 14 (2-3): 150-177. doi:10.1080/00437956.1958.11659661. hdl:11858/00-001M-0000-002A-5DDD-2. [in English].

https://doi.org/10.1080/00437956.1958.11659661

Brown, R., & Berko, G. (1960). Word Association and the Acquisition of Grammar. Child Development, 31 (1), 1-14. [in English].

https://doi.org/10.2307/1126377

Cheek, A., Cormier, K., Repp, A., & Meier, R. P. (2001). Prelinguistic gesture predicts mastery and error in the production of early signs. Language, 77 (2), 292-323. [in English].

https://doi.org/10.1353/lan.2001.0072

Chomsky, N. (1986). Knowledge of language. Its nature, origin and use. Westport: Praeger Publishers. [in English].

Donaldson, J. S. (2008, May 15). S Wild Child Speechless After Tortured Life. ABCNEWS. Retrieved from https://abcnews.go.com/Health/story?id=4804490&page=1. [in English].

Harley, T. A. (1995). The Psychology of Language. UK: Erlbaum (UK) Taylor and Francis. pp. 352-354. [in English].

Herodotus (1987). The History. Translated by David Gren. Chicago: University of Chicago Press. [in English].

Lenneberg, E. H. (1967). Biological Foundations of Language. New York: Wiley. [in English].

https://doi.org/10.1080/21548331.1967.11707799

Owens, R. E. (2005). Language Development: An Introduction. Boston: Pearson. [in English].

Pearl, L., & Sprouse, J. Syntactic islands and learning biases: Combining experimental syntax and computational modeling to investigate the language acquisition problem. Language Acquisition, 20 (1), 23-68. [in English].

https://doi.org/10.1080/10489223.2012.738742

Sachs, J., Bard, B., & Johnson, M. (1981). Language learning with restricted input: Case studies of two hearing children of deaf parents. Applied Psycholinguistics, 2(1), 33-54. [in English].

https://doi.org/10.1017/S0142716400000643

Skinner, B. F. (1957). Verbal Behavior. Michigan: Appleton-Century-Crofts. [in English].

https://doi.org/10.1037/11256-000

Sroufe, L. A., Cooper, R. G, & DeHart, G. (1996). Child Development: Its Nature and Course. 3rd ed. New York: McGraw-Hill. [in English].

Waldron, Sh. (2007). The Significance of the Emergence of Language and Symbol in the Development of the Young Infant. Journal of Religion and Health, 46 (1), 85-98. [in English].

https://doi.org/10.1007/s10943-006-9089-7

Werker, J. F., & Tees, R. C. (1999). Influences on infant speech processing: Toward a new synthesis. Annual Review of Psychology, 50, 509-535. [in English].

https://doi.org/10.1146/annurev.psych.50.1.509

Завантаження

Опубліковано

2020-11-16