Теорії розвитку мовлення: від стародавніх часів до наших днів
DOI:
https://doi.org/10.31548/philolog2020.02.038Анотація
Анотація. Люди здатні робити дивовижні речі - кататися на велосипеді, ходити по Місяцю, складати музику, але сама дивовижна здатність - це мова. І ось що вражає. Як складно нам дається вивчення мови в зрілому віці і як просто з цим справляються діти - без особливих зусиль і потреби в формальній інструкції.
Проблема засвоєння мови завжди цікавила дослідників. Підходи до цієї проблеми були найрізноманітніші: біхевіористський підхід, теорія інтеракціонізму, теорія когнітивного розвитку, універсальна граматика і т. д.
Як і інші концепції, що стосуються поведінки, вони розходяться, зокрема, в питанні про те, чи є мова чисто людським надбанням, і якщо так, то чи можна вважати її структури універсальними і спадковими або ж це набуті структури, різні в різних культурах.
З іншого боку, багато суперечок пов'язані з тим, чи залежить розвиток мови від розвитку мислення, або, навпаки, мова є основою для розвитку пізнавальних функцій.
Зрозуміло, що проблема засвоєння мовлення та розвитку мовлення далека від її вирішення. Ця область мовознавства є широкою і глибокою, тому потребує подальшого дослідження. Результати цього дослідження можуть бути використані для послідовних досліджень та розробки загальної теорії розвитку мовлення.
Посилання
Berko, G. (1958). The Child's Learning of English Morphology. WORD, 14 (2-3): 150-177. doi:10.1080/00437956.1958.11659661. hdl:11858/00-001M-0000-002A-5DDD-2. [in English].
https://doi.org/10.1080/00437956.1958.11659661
Brown, R., & Berko, G. (1960). Word Association and the Acquisition of Grammar. Child Development, 31 (1), 1-14. [in English].
https://doi.org/10.2307/1126377
Cheek, A., Cormier, K., Repp, A., & Meier, R. P. (2001). Prelinguistic gesture predicts mastery and error in the production of early signs. Language, 77 (2), 292-323. [in English].
https://doi.org/10.1353/lan.2001.0072
Chomsky, N. (1986). Knowledge of language. Its nature, origin and use. Westport: Praeger Publishers. [in English].
Donaldson, J. S. (2008, May 15). S Wild Child Speechless After Tortured Life. ABCNEWS. Retrieved from https://abcnews.go.com/Health/story?id=4804490&page=1. [in English].
Harley, T. A. (1995). The Psychology of Language. UK: Erlbaum (UK) Taylor and Francis. pp. 352-354. [in English].
Herodotus (1987). The History. Translated by David Gren. Chicago: University of Chicago Press. [in English].
Lenneberg, E. H. (1967). Biological Foundations of Language. New York: Wiley. [in English].
https://doi.org/10.1080/21548331.1967.11707799
Owens, R. E. (2005). Language Development: An Introduction. Boston: Pearson. [in English].
Pearl, L., & Sprouse, J. Syntactic islands and learning biases: Combining experimental syntax and computational modeling to investigate the language acquisition problem. Language Acquisition, 20 (1), 23-68. [in English].
https://doi.org/10.1080/10489223.2012.738742
Sachs, J., Bard, B., & Johnson, M. (1981). Language learning with restricted input: Case studies of two hearing children of deaf parents. Applied Psycholinguistics, 2(1), 33-54. [in English].
https://doi.org/10.1017/S0142716400000643
Skinner, B. F. (1957). Verbal Behavior. Michigan: Appleton-Century-Crofts. [in English].
https://doi.org/10.1037/11256-000
Sroufe, L. A., Cooper, R. G, & DeHart, G. (1996). Child Development: Its Nature and Course. 3rd ed. New York: McGraw-Hill. [in English].
Waldron, Sh. (2007). The Significance of the Emergence of Language and Symbol in the Development of the Young Infant. Journal of Religion and Health, 46 (1), 85-98. [in English].
https://doi.org/10.1007/s10943-006-9089-7
Werker, J. F., & Tees, R. C. (1999). Influences on infant speech processing: Toward a new synthesis. Annual Review of Psychology, 50, 509-535. [in English].
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).