Автобіографічні мотиви у творах про школу Василя Сухомлинського
DOI:
https://doi.org/10.31548/philolog2020.02.052Анотація
Анотація. У статті висвітлено зв’язок між реальними фактами біографії Василя Сухомлинського та сюжетними колізіями, які лежать в основі його художніх творів, зокрема творів про школу та школярів, в яких автор апелює до власної педагогічної системи, в якій домінантними є дитиноцентризм, партнерство всіх учасників освітнього процесу, любов до рідної мови, розвиток юної особистості у всій її повноті. Також проаналізовано прояви особистісних якостей Василя Олександровича, втілених у його літературній творчості, зокрема чесність, щирість, патріотизм, наполегливість та працелюбство. Також закцентовано увагу на фундаментальних морально-етичних імперативах педагога-письменника, відзначено, як саме вони формалізовані на ґрунті конкретних художніх текстів. Для аналізу в контексті даного дослідження було обрано оповідання зі збірок «Хрестоматія з етики» та «Квітка Сонця» як такі, що найповніше розкривають унікальну сув’язь таланту педагога та прозаїка та втілюють в життя ідею про відносну автономію конкретної особистості, її право на свободу та вибір на основі власної гідності. Прослідковано ряд понять, якими автор оперує у творах, і які становлять фундамент педагогічної концепції автора.
Посилання
Omelchuk V. (2013) Pedahohika V.O.Sukhomlynskoho - pedahohika humanizmu [Sukhomlinsky's pedagogy is the pedagogy of humanism]. Ridna shkola, 8-9, 28-30 [in Ukrainian].
Spohady pro Sukhomlynskoho [Memories of Sukhomlinsky] (1990) Kyiv: Rad. Shkola, 223 [in Ukrainian].
Sukhomlynskyi V. O. (1977) Vybrani tvory: v 5 t. T. 5. Statti. [Sukhomlinsky V.O. Selected works: in 5 vols. Vol. 5. Articles] Kyiv: Rad. Shkola, 639 [in Ukrainian].
Sukhomlynskyi V. O. (2015) Kvitka sontsia: Prytchi, kazky, opovidannia [Sukhomlinsky V.O. Flower of the Sun: Parables, fairy tales, stories] Kharkiv: Shkola, 240 [in Ukrainian].
Sukhomlynskyi V. O. (1998) Sto porad uchytelevi [Sukhomlinsky V. O. One hundred tips for teachers] Kyiv: Rad. shkola, 304 [in Ukrainian].
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).