Ціннісні орієнтири творчості Mаксима Рильського

Автор(и)

  • T M Chumak ,

DOI:

https://doi.org/10.31548/philolog2020.02.057

Анотація

Анотація. У статті розглядається творчість Максима Рильського як представника української культури ХХ століття з погляду ціннісних орієнтацій. Обґрунтовано, що світоглядні переконання М. Рильського пов’язані з рядом переломних періодів у житті народу, з долею якого якнайміцніше було пов’язано його життєве призначення. Доведено, що поет і філософ Максим Рильський був, є і буде одним із найбільших українських поетів ХХ століття, діячем культури франківського формату, що при трагічному творчому скаліченні все ж таки зумів двигнути вперед українську духовність, розвинути нашу мову, наше розуміння природи і людської душі. Творчість Максима Рильського становить вагому сторінку в історії української літератури. Його ім’я входить у всі енциклопедії, антології світового мистецтва. Осмислення творчої спадщини М. Т. Рильського як поета, письменника, публіциста, перекладача знайшло широкий відгомін у дослідженнях літературознавців, філологів, письменників, критиків, спеціалістів у галузі перекладу тощо. Багатовікова культурна реальність для М. Рильського була постійним джерелом поетичного натхнення. Своє творче кредо поет висловив у багатьох віршах, головна думка яких – чистота й непідкупність поетичного слова, щирість і чесність. Навіть і в нелегкі для української культури часи М. Рильський зумів написати видатні твори, у яких підносив національну ідею, будив історичну пам’ять свого народу, утверджував думку про його талановитість, національне відродження України, невмирущість рідної мови. Цілком очевидно, що поет і філософ Максим Рильський був, є і буде одним із найбільших українських поетів ХХ століття, діячем культури франківського формату, що при трагічному творчому скаліченні все ж таки зумів двигнути вперед українську духовність, розвинути нашу мову, наше розуміння природи і людської душі.

Посилання

Ilienko, I. (1995). Zhaha. Trudy i dni Maksyma Ryl's'koho: Dokumentalnyy zhyttyepys [Longing. Works and days of Maksym Rylsky: documentary biography]. Kyiv: Dnipro, 413.

Aheieva, V. (2012). Mystetstvo rivnovahy: Maksym Ryl's'kyy na ti epokhy [The art of balance: Maksym Rylsky in those epochs]. Kyiv: Knyha, 392.

Zerov, M. (2003). Vystup na dysputi "Shlyakhy rozvytku suchasnoyi literatury" [Speech at the debate The Ways of the Development of Contemporary Literature]. The Ukrainian writing. Kyiv: Osnovy, 480.

Panchenko, V. (2006). Vid "Bilykh ostroviv" do "Znaka tereziv" (Poeziya Maksyma Ryl's'koho 1910 - 1932 rr.) [From White Islands to the Sign of Libra (The poetry of Maksym Rylsky in 1910 - 1932)]. Slovo i Chas, Issue 1, 3 - 14.

Rylsky, B. (1995). Mandrivka v molodist' bat'ka [The journey to father's youth]. Kyiv: Molod, 124.

Pavlychko, D. (2006). Muka chystoty [The agony of purity]. Literary Ukraine, Issue 24, 12.

Tykholoz, B. (2001). U sadu Maksyma Pyl's'koho [In the garden of Maksym Rylsky]. All for school. Kyiv: Vseuvyto, 80.

Malaniuk, Ye. (1991). Nad mohyloyu Maksyma Ryl's'koho: Zemna madonna [Above the grave of Maksym Rylsky. Earth Madonna]. Bratislava, London, 470.

Завантаження

Опубліковано

2020-11-16