Урахування гендерної перспективи в журналістській освіті
DOI:
https://doi.org/10.31548/philolog2020.02.105Анотація
Анотація. Стаття присвячена проблемі інтеграції гендерної перспективи до процесу підготовки журналістів. Нова журналістика, вільна від гендерних стереотипів, повинна починатися з навчання журналістів, вільних від гендерних стереотипів. Одним із методів гендерного мейнстримінгу є підвищення гендерної обізнаності, спрямоване на збільшення гендерної чутливості та вдосконалення й поглиблення знань про гендерну рівність. Метою статті є проаналізувати шляхи підвищення гендерної обізнаності у вітчизняній системі журналістської освіти. В Україні впровадження гендерної перспективи в освіту набирає темп. Наведено результати емпіричного дослідження щодо гендерної обізнаності студентів першого та другого курсів спеціальності «Журналістика» гуманітарно-педагогічного факультету Національного університету біоресурсів і природокористування України. Результати опитування студентів виявили недостатньо чітке розуміння ними гендерних питань та ригідність уявлень про чоловіків і жінок, що свідчить про необхідність підвищення гендерної обізнаності серед студентів, що можливо шляхом поступового впровадження гендерної перспективи до журналістської освіти на інституційному рівні, інтеграції окремих курсів або модулів із гендерних питань у програми підготовки журналістів.
Посилання
Balalaieva, O. Iu. (2017). Analiz novynnykh kodiv za standartamy Mizhnarodnoi rady z pytan presy ta telekomunikatsii [Analysis of new codes under the standards of the International Press Telecommunications Council]. Nau-kovyi visnyk Natsionalnoho universytetu bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy. Seriia: Filolohichni nauky. (Scientific Herald of National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine. Series: Philological Sciences). Issue 272, 103-110.
Shturkhetskyi, S. V. (ed.). (2014). Genderni mediini praktyky: navchalnyi posibnyk iz gendernoi rivnosti ta nedyskryminatsii dlia studentiv VNZ [Gender Media Practices: Manual on Gender Equality and Non-Discrimination for Students of Higher Educational Institutions]. Kyiv, 206.
Smirnova, S. O. (2011). Integraciya gendernogo podhoda v zhurnalistskoe obrazovanie [Integration of the Gender Approach in Journalism Education]. Mediascope, 4. Retrieved from: http://www.mediascope.ru/node/963.
Shynkaruk, V. D., Balalaieva, O. Iu. (2017). Pidhotovka ahrarnykh zhurnalistiv: perspektyvy ta zavdannia [Training of agrarian journalists: prospects and goals]. Naukovyi visnyk Natsionalnoho univer-sytetu bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy. Seriia: Filolohichni nauky. [Scientific Herald of National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine. Series: Philological Sciences]. Issue 263, 117-125.
Balalaieva, O. (2019). The problem of gender balance in Ukrainian media: outlines of a solution. Euromentor. Issue 3, 79-92.
https://doi.org/10.31548/philolog2019.02.091
Balalaieva, O. (2017). Media topics in descriptors of International Press Telecommunications Council. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia Zhurna-listyka. Issue 42, 151-158.
Banda, F. (ed.). (2013). Model curricula for journalism education: a compendium of new syllabi; UNESCO series on Journalism education. Paris: UNESCO. Retrieved from: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000221199.
Geertsema-Sligh, M. (2014). Gender Mainstreaming in Journalism Education. Media and Gender: A Scholarly Agenda for the Global Alliance on Media and Gender. Paris: UNESCO, 70-75.
Gender, media & ICTs: new approaches for research, education & training. (2019). Paris: UNESCO, 129.
Ruoho, I., & Torkolla, S. (2018). Journalism and Gender Toward a Multidimensional Approach. Nordicom Review. Issue 39, 67-79.
https://doi.org/10.2478/nor-2018-0002
UN Economic and Social Council Resolution 1997/2: Agreed Conclusions, 18 July 1997, 1997/2. Retrieved from: https://www.refworld.org/docid/4652c9fc2.html
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).